Met sentimentanalyse krijgt u automatisch inzicht in het sentiment van gesprekken. Waardevol voor contact centers, call centers en orgenisaties waar veel telefonisch klantcontact plaatsvindt.
Hoe is de sentiment distributie over alle klantcontacten, per product, dienst of service, per team of medewerker? En in welke gesprekken is het sentiment neutraal, positief of negatief? Met sentimentanalyse krijgt u inzicht in de grondoorzaken op wat klanten blij maakt of juist ontstemt en irriteert.
Een onderzoek van de University of Calefornia vond 27 categorieën van menselijke emoties in video's. Een aantal hiervan, zoals verwarring, angst, interesse, vreugde, droefenis en tevredenheid zijn interessant als het gaat om klantcontact. Bij zes basisemoties horen universele gezichtsuitdrukkingen; vreugde, verdriet, woede, angst, verbazing en walging. Maar hoe is dit te meten in een telefonisch klantcontact? Of in een chat met een contactcenter medewerker? En emotie detectie is nog geen analyse.
De klant zal zijn of haar emoties verwoorden in het telefoongesprek of in de chat. Uit de inhoud van het gesprek, woordkeuze blijkt snel hoe een klant iets ervaart. Dit kunnen we meten met interaction analytics. Met de automatische sentiment analyse wordt het sentiment van alle klantinteracties geanalyseerd.
De interaction analytics oplossing van Bumicom bevat automatische sentimentanalyse. Van elke klantinteractie, telefoongesprek wordt het sentiment automatisch gemeten. Per klantinteractie wordt het gemiddelde sentiment berekend. Door de analyse wordt inzicht verkregen waardoor het sentiment beïnvloed wordt en waarom het neutraal, positief of negatief is. Maar ook hoe het sentiment binnen de interactie verloopt. Is het van neutraal naar positief, positief naar negatief. Wat is de oorzaak van de transtitie, wat kunnen we ervan leren om dit te verbeteren?
Neem contact met ons op als u meer informatie wenst over sentimentanalyse. Neem contact met ons op voor meer informatie of een demo.
Met sentimentanalyse krijgt u automatisch inzicht in het sentiment van gesprekken. Waardevol voor contact centers, call centers en orgenisaties waar veel telefonisch klantcontact plaatsvindt.
Hoe is de sentiment distributie over alle klantcontacten, per product, dienst of service, per team of medewerker? En in welke gesprekken is het sentiment neutraal, positief of negatief? Met sentimentanalyse krijgt u inzicht in de grondoorzaken op wat klanten blij maakt of juist ontstemt en irriteert.
Een onderzoek van de University of Calefornia vond 27 categorieën van menselijke emoties in video's. Een aantal hiervan, zoals verwarring, angst, interesse, vreugde, droefenis en tevredenheid zijn interessant als het gaat om klantcontact. Bij zes basisemoties horen universele gezichtsuitdrukkingen; vreugde, verdriet, woede, angst, verbazing en walging. Maar hoe is dit te meten in een telefonisch klantcontact? Of in een chat met een contactcenter medewerker? En emotie detectie is nog geen analyse.
De klant zal zijn of haar emoties verwoorden in het telefoongesprek of in de chat. Uit de inhoud van het gesprek, woordkeuze blijkt snel hoe een klant iets ervaart. Dit kunnen we meten met interaction analytics. Met de automatische sentiment analyse wordt het sentiment van alle klantinteracties geanalyseerd.
De interaction analytics oplossing van Bumicom bevat automatische sentimentanalyse. Van elke klantinteractie, telefoongesprek wordt het sentiment automatisch gemeten. Per klantinteractie wordt het gemiddelde sentiment berekend. Door de analyse wordt inzicht verkregen waardoor het sentiment beïnvloed wordt en waarom het neutraal, positief of negatief is. Maar ook hoe het sentiment binnen de interactie verloopt. Is het van neutraal naar positief, positief naar negatief. Wat is de oorzaak van de transtitie, wat kunnen we ervan leren om dit te verbeteren?
Neem contact met ons op als u meer informatie wenst over sentimentanalyse. Neem contact met ons op voor meer informatie of een demo.