Financiële instellingen maken gebruik van voice logging voor de registratie en analyse van telefoongesprekken. Voice logging vindt bij financiële instellingen plaats uit het oogpunt van transactieverificatie, claim afhandeling en fraude onderzoek. De nadruk ligt hierbij op compliance met interne en externe wet- en regelgeving (WFT, PCI, Frank-Dodd) vanuit regulerende instanties zoals de Autoriteit Financiële Markten, De Nederlandsche Bank, FSA en de SEC.
De betrouwbare voice logging oplossingen van Bumicom integreren met alle bekende ACD, PABX en arbitrage/trading platformen. Onze voice logging oplossingen in combinatie met integratieplatformen kunnen ingezet worden voor de opname van telefoongesprekken, beeldschermhandelingen en gerelateerde informatie.
De voice logging oplossingen van Bumicom zijn zeer betrouwbaar en beschikbaar en daardoor uitstekend inzetbaar voor financiële instellingen. Voor een zeer hoge beschikbaarheid zijn meerdere redundantieconcepten beschikbaar. Ten behoeve van de betrouwbaarheid van onze oplossingen worden alle opnames voorzien van SHA-2 fingerprints voor authenticatie en versleuteld ter voorkoming van manipulatie. De toegang tot opnames is streng beveiligd. De zoek- en afspeelfunctionaliteit garandeert snelle en volledige reconstructie en analyse van communicatie. De integratie met bestaande IT- en storage infrastructuur (NAS/SAN) voorkomt hoge investeringen.
Bij financiële instellingen wordt vaak naast voice logging ook gebruik gemaakt van quality monitoring. Quality monitoring ligt in het verlengde van voice logging. Bij quality monitoring worden de opgenomen gesprekken inzet voor de coaching en training van medewerkers. Screen recording en CRM/ERP integratie bieden hierbij een extra dimensie door achterliggende processen en applicatiegebruik inzichtelijk te maken. Om ook de relatie met klanttevredenheid en klantbeleving te kunnen leggen kan de quality monitoring oplossing uitgebreid worden met customer feedback modules.
Financiële instellingen passen interaction analytics toe als onderdeel van compliance en big data strategie: het verzamelen, analyseren en distribueren van de informatie uit alle multi-channel klantcontact (telefoon, e-mail, chat, social media). Met interaction analytics kunnen organisaties gedragingen en intenties real-time extraheren en kwantificeren, uit oogpunt van:
Heeft u interesse in de communicatie oplossingen van Bumicom en bent u benieuwd wat Bumicom voor uw financiële instelling kan betekenen? Neem direct contact op. We bespreken graag welke oplossingen Bumicom uw financiële instelling kan bieden.