Service & support

Bumicom Voice logging systemen en oplossingen

Bumicom voice logging systeem

Bumicom heeft ruime ervaring en kennis op het gebied voice logging en het ontwerpen en implementeren daarvan. De Bumicom voice logging oplossingen worden ingezet voor de opname van radiocommunicatie, marifonie, Voice Communication Systemen (VCS) en ambient audio (ruimtemicrofoons).

Waarom voice logging syseem gebruiken

Voice logging wordt ingezet voor het opnemen van telefoongesprekken en andere spraakcommunicatie te registreren. Voice logging kan worden ingezet omdat het verplicht zoals bij een financiële dienstverlener door de AFM. Maar een huisatsenpost is ook verplicht om telefoongesprekken op te nemen voor het archiveren van de telefonische triage door de triagist. Contact centers en kcc's van gemeenten nemen ook telefoongesprekken op. In dat geval dient voice logging om bijvoorbeeld een telefonisch bedreiging vast te leggen of is voice logging bedoeld om medewerkers te coachen en trainen met quality monitoring.

Voice logging systeem voor elk communicatie platform

De voice logging systemen en oplossingen zijn geschikt voor de opname van zowel TDM als VoIP gebaseerde communicatieplatformen. Voor de opname van analoge signalen en E1/T1 trunks wordt gebruik gemaakt van fysieke voice logging interfaces. Voor de opname van VoIP signalen wordt gebruik gemaakt van de netwerkinterfaces van de recording servers.

Voice logging integraties

Bumicom biedt uw organisatie voice logging systemen en oplossingen waarbij diverse integraties mogelijk zijn. Er zijn CTI-integraties beschikbaar voor de volgende platformen:

  • Abiom IDECS
  • Airbus
  • Alphacomm
  • AMX
  • AVTEC Scout
  • Claricor
  • Commend
  • ED137
  • Eurofunk Kappacher
  • MEP
  • Motorola MOTOTRBO Capacity Plus, IP Site Connect, Capacity Max)
  • Motorola Dimetra TETRA
  • Motorola MCPTT (Kodiak)
  • Park Air
  • Rohde & Schwarz
  • Rohill
  • Saab
  • SIP Active
  • SIPREC
  • Unexus
  • Zetron

VoIP voice logging

Tevens bieden de voice logging oplossingen van Bumicom passieve VoIP recording voor RTP audio, H.323, SIP en proprietary protocollen. De signalen dienen dan via SPAN, RSPAN, ERSPAN of mirror poorten vanaf netwerkswitches of gateways aan de recording server(s) worden aangeboden.

Telefoongesprekken opnemen met voice logging en aansturing opnames

De aansturing van voice logging opnames kan op meerdere manieren plaatsvinden:

  • Continu voice logging
  • Op basis van spraaksturing (VOX triggering, RTP)
  • Op basis van signalering (spanningsdetectie, DTMF, FSK, B-channel, D-channel, VoIP / SIP)
  • Op basis van een vooraf instelbaar tijdschema
  • Op basis van business rules of specifieke metadata
  • Middels een externe trigger (spraaksignaal, CTI event, applicatie)
  • Met een Record on Demand applicatie

Oogpunt van privacy of de PCI-DSS norm kan er voor worden gekozen om de opname te pauzeren of te stoppen.

Meer informatie over voice logging

Staat u voor een voice logging uitdaging en kunt u de ondersteuning en oplossingen van Bumicom goed gebruiken? Neem contact op. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe we u de best mogelijke voice logging oplossing voor uw uitdaging kunnen bieden.