Screen recording of screen capture betreft de opname van beeldschermen waarbij alle beeldschermhandelingen bij het gebruik van applicaties en getoonde beelden worden vastgelegd. Dit kan gaan om stilstaande beelden, schermafbeeldingen, maar is voornamelijk interessant voor bewegende beelden, videobeelden van beeldschermen.
De opnames kunnen worden gebruikt voor een groot scala aan doeleinden. Zo kunnen de opnames ingezet worden om uw medewerkers te coachen en kunnen incidenten gereconstrueerd worden door middel van de opnames. Daarnaast zorgen de opnames voor de mogelijkheid om alle communicatie van en naar uw organisatie vast te leggen uit compliance oogpunt, eventueel inclusief chats, e-mail en screen sharing.
De Screen Recording opnames kunnen synchroon met opnames van telefoongesprekken, radiogesprekken, ambient audio en video opnames worden afgespeeld.
De opname van bewegende beelden van een beeldscherm, beeldschermhandelingen, wordt ondersteund voor werkstations, zogenoemde ‘fat clients’ en door ‘thin clients’ zoals Citrix en Terminal Services.
Een andere vorm van Screen Recording is ‘At The Glass Recording’. Dit is een vorm van recording die voornamelijk ingezet wordt bij de opname van beeldschermen en radarschermen in (lucht)verkeersleidingcentra. ‘At The Glass Recording’ vindt plaats met non-intrusive fysieke screen recording units. Deze recording units ondersteunen VGA, DVI en Display Port signalen met alle resoluties (inclusief 4K schermen) en bieden lossless compression voor een optimale kwaliteit.
Opname van H.264 signalen vanuit Screen Recording Devices wordt uiteraard ook ondersteund.
De aansturing van de bovenstaande vormen van beeldschermopnames kan op meerdere manieren plaatsvinden:
Uit het oogpunt van privacy of de PCI-DSS norm kan er voor worden gekozen om de Screen Recording te pauzeren of te stoppen wanneer de situatie erom vraagt.
Heeft u interesse in screen recording en/of screen capture oplossingen voor uw organisatie en bent u benieuwd naar de oplossingen die Bumicom kan bieden? Neem contact op. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn.