Service & support

Spraakanalyse

Bumicom biedt uw organisatie spraakanalyse oplossingen met gebruik van Nexidia spraakanalyse software. Met de spraakanalyse software van Nexidia is het mogelijk om snel, accuraat en op gestructureerde wijze opgenomen klantinteracties volledig te analyseren.

Bij contact centers is telefonie (spraak) het belangrijkste communicatiekanaal is tussen de klanten en medewerkers van de organisatie. Steeds meer organisaties zetten spraakanalyse in om telefoongesprekken (en e-mail en chat) te analyseren en om waarde uit de inhoud van deze telefonische klantcontacten te halen. De inzet van spraakanalyse biedt organisaties antwoord op vragen zoals:

  • Hoe verhogen we klanttevredenheid?
  • Hoe maken we onze dienstverlening efficiënter?
  • Hoe verbeteren we kennis van klanten en markten?
  • Waarmee monitoren we trends?
  • Waar beginnen we?

Bumicom interaction analytics

Bumicom interaction analytics biedt een unieke combinatie van spraakanalyse technologie en spraakanalyse methodiek waarmee organisaties waardevolle informatie kunnen destilleren uit (telefonische) klantcontacten. De redenen voor toepassing van interaction analytics verschillen per organisatie. Enkele veel voorkomende redenen zijn:

  • Het analyseren en optimaliseren van de Customer Journey (multi-channel)
  • Het analyseren van Call Reasons
  • Het analyseren van talk time en non-talk time
  • Het analyseren van herhaalverkeer
  • Het analyseren van sentiment
  • Het verhogen van klanttevredenheid
  • Het optimaliseren van processen
  • De reductie van kosten
  • De verhoging van omzet
  • Het signaleren van compliance overtredingen
  • Het effectief coachen van medewerkers
  • Het verzamelen van relevante Business Intelligence

Nexidia spraakanalyse - Neural Phonetic Speech Analytics™

Nexidia Neural Phonetic Speech Analytics™ combineert de kracht van Large Vocabulary Continuous Speech Recognition "LVSR" (speech-to–text) en Phonetic Indexing voor een zo groot mogelijke nauwkeurigheid bij spraakanalyses.

Alle gesprekken kunnen beluisterd worden aan de hand van zoekopdrachten. Dit is een andere benadering dan het Speech-to-Text principe waarbij het succes van het systeem afhangt van de accuraatheid van het woordenboek en de transcriptie. Woorden uit gesprekken kunnen gecombineerd worden met metadata en hierover kan gerapporteerd worden. Hierdoor is het mogelijk om verbanden te leggen tussen kwantitatieve parameters (bijvoorbeeld gesprektijd en holdtijd) en kwalitatieve parameters (bijvoorbeeld uitingen van klanten over onderwerpen zoals uw website). Door alle klantcontacten automatisch te analyseren worden Acionable Insights verkregen en weet u precies waar de verbetermogelijkheden voor uw organisatie zich bevinden.

Door met spraakanalyse klantcontact te analyseren worden inzichten verkregen om uw organisatie te verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verbeteren van de website, processen, producten en diensten maar ook aan het verbeteren van het gedrag en de effectiviteit van medewerkers. Dit draagt uiteindelijk bij aan het bewerkstelligen van aangename klantreizen en positieve klantbelevingen die resulteren in loyale en tevreden klanten.

Met interaction analytics spraakanalyse kan continu het effect van de doorgevoerde verbeteracties gemeten worden.

  • Zijn er minder klachten?
  • Zijn er meer complimenten?
  • Stijgt het behoud?
  • Verbetert de cross- en upsell?
  • Leiden de bedrijfsaanpassingen tot een verhoging van de omzet en reductie van kosten?

Dit soort vragen zijn snel, makkelijk en nauwkeurig te beantwoorden met interaction analytics spraakanalyse. De toepassingen van interaction analytics zijn zo breed als de geest rijkt. Bijna elke denkbare hypothese kan betrekkelijk snel getoetst worden. Bijvoorbeeld op het gebied van compliancy, marketing en kwaliteit van processen.

Wilt u interaction analytics spraakanalyse inzetten voor uw organisatie? Neem contact op voor meer informatie of een demo. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe Bumicom u de best mogelijke spraakanalyse oplossing kan bieden.

Om bepaalde functionaliteiten zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.


Meer informatie