speech_analytics_for_contact_centers

Service & support

Spraakanalyse

Spraakanalyse software voor de analyse van telefonisch klantcontact

Klantcontact analyseren met spraakanalyse

Bumicom biedt uw organisatie spraakanalyse oplossingen met gebruik van Nexidia spraakanalyse software. Met de spraakanalyse software van Nexidia is het mogelijk om snel, accuraat en op gestructureerde wijze opgenomen klantinteracties volledig te analyseren.

Contact center spraakanalyse

Met spraakanalyse telefonisch klantcontact analyseren

Bij elk contact center is telefonie (spraak) het belangrijkste communicatiekanaal is tussen de klanten en medewerkers van de organisatie. Steeds meer organisaties met een contact center zetten spraakanalyse software in om telefoongesprekken (en e-mail en chat) te analyseren en om waarde uit de inhoud van telefonisch klantcontact te halen. De inzet van contact center spraakanalyse biedt organisaties antwoord op vragen zoals:

  • Hoe verhogen we klanttevredenheid?
  • Hoe maken we onze dienstverlening efficiënter?
  • Hoe verbeteren we kennis van klanten en markten?
  • Waarmee monitoren we trends?
  • Waar beginnen we?

Spraakanalyse met Bumicom interaction analytics

Bumicom interaction analytics biedt een unieke combinatie van spraakanalyse technologie en spraakanalyse methodiek waarmee organisaties waardevolle informatie kunnen destilleren uit klantcontact. Het is een combinatie van spraakanalyse en tekst-analyse. De redenen voor toepassing van spraakanalyse en tekstanalyse (interaction analytics) verschillen per organisatie.

Voordelen spraakanalyse

Redenen om spraakanalyse in te zetten

  • Het analyseren en optimaliseren van de Customer Journey (multi-channel)
  • Het analyseren van Call Reasons
  • Het analyseren van talk time en non-talk time
  • Het analyseren van herhaalverkeer
  • Het analyseren van sentiment
  • Het verhogen van klanttevredenheid
  • Het optimaliseren van processen
  • De reductie van kosten
  • De verhoging van omzet
  • Het signaleren van compliance overtredingen
  • Het effectief coachen van medewerkers
  • Het verzamelen van relevante Business Intelligence

Nexidia spraakanalyse software - Neural Phonetic Speech Analytics™

Direct aan de slag met spraakanalyse

Nexidia Neural Phonetic Speech Analytics™ combineert de kracht van Large Vocabulary Continuous Speech Recognition "LVSR" (speech-to–text) en Phonetic Indexing voor een zo groot mogelijke nauwkeurigheid bij spraakanalyse.

Alle gesprekken kunnen beluisterd worden aan de hand van zoekopdrachten. Dit is een andere benadering dan het Speech-to-Text principe waarbij het succes van het systeem afhangt van de accuraatheid van het woordenboek en de transcriptie. Woorden uit gesprekken kunnen gecombineerd worden met metadata en hierover kan gerapporteerd worden. Hierdoor is het mogelijk om verbanden te leggen tussen kwantitatieve parameters (bijvoorbeeld gesprektijd en holdtijd) en kwalitatieve parameters (bijvoorbeeld uitingen van klanten over onderwerpen zoals uw website). Door alle klantcontacten automatisch te analyseren worden Acionable Insights verkregen en weet u precies waar de verbetermogelijkheden voor uw organisatie zich bevinden.

Telefonisch klantcontact analyseren met spraakanalyse

Spraakanalyse levert actionable insights op

Door met spraakanalyse klantcontact te analyseren worden inzichten verkregen om uw organisatie te verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verbeteren van de website, processen, producten en diensten maar ook aan het verbeteren van het gedrag en de effectiviteit van medewerkers. Dit draagt uiteindelijk bij aan het bewerkstelligen van aangename klantreizen en positieve klantbelevingen die resulteren in loyale en tevreden klanten.

Met interaction analytics spraakanalyse kan continu het effect van de doorgevoerde verbeteracties gemeten worden.

Monitor change mangement met spraakanalyse

  • Zijn er minder klachten?
  • Zijn er meer complimenten?
  • Stijgt het behoud?
  • Verbetert de cross- en upsell?
  • Leiden de bedrijfsaanpassingen tot een verhoging van de omzet en reductie van kosten?

Dit soort vragen zijn snel, makkelijk en nauwkeurig te beantwoorden met interaction analytics spraakanalyse. De toepassingen van interaction analytics zijn zo breed als de geest rijkt. Bijna elke denkbare hypothese kan betrekkelijk snel getoetst worden. Bijvoorbeeld op het gebied van compliancy, marketing en kwaliteit van processen.

Meer informatie over spraakanalyse

Interesse in een spraakanalyse demo? 

Wilt u interaction analytics spraakanalyse inzetten voor uw organisatie? Neem contact op voor meer informatie of een demo. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe Bumicom u de best mogelijke spraakanalyse oplossing kan bieden.