Financiële instellingen

Financiële instellingen maken gebruik van voice logging voor de registratie en analyse van telefoongesprekken. Voice logging vindt bij financiële instellingen plaats uit het oogpunt van transactieverificatie, claim afhandeling en fraude onderzoek. De nadruk ligt hierbij op compliance met interne en externe wet- en regelgeving (WFT, PCI, Frank-Dodd) vanuit regulerende instanties zoals de Autoriteit Financiële Markten, De Nederlandsche Bank, FSA en de SEC.

De betrouwbare voice logging, messaging recording en insights analytics oplossingen van Bumicom integreren met alle bekende ACD, PABX en arbitrage/trading platformen. Onze voice logging oplossingen in combinatie met integratieplatformen kunnen ingezet worden voor de opname van telefoongesprekken, beeldschermhandelingen en gerelateerde informatie.

Voice logging voor financiële instellingen

De voice logging oplossingen van Bumicom zijn zeer betrouwbaar en beschikbaar en daardoor uitstekend inzetbaar voor financiële instellingen. Voor een zeer hoge beschikbaarheid zijn meerdere redundantieconcepten beschikbaar. Ten behoeve van de betrouwbaarheid van onze oplossingen worden alle opnames voorzien van SHA-2 fingerprints voor authenticatie en versleuteld ter voorkoming van manipulatie. De toegang tot opnames is streng beveiligd. De zoek- en afspeelfunctionaliteit garandeert snelle en volledige reconstructie en analyse van communicatie. De integratie met bestaande IT- en storage infrastructuur (NAS/SAN) voorkomt hoge investeringen.

Messaging recording

Leg berichten vast en archiveer ze voor compliance

Berichtenapps verbieden werkt niet. Beheer en keur in plaats daarvan elk kanaal goed door alle relevante klantcommunicatie (inclusief tekst, bestanden, emoji's en stickers) vast te leggen en te archiveren, zodat de administratie wordt nageleefd. Hiervoor beiden we de Messaging Recording oplossing van LeapXpert.

Gegevensverzameling en archivering voor naleving van de regelgeving

Leg tekst, bestanden, emoji's, stickers en metadata vast op alle kanalen en houd een uniform overzicht van klantgesprekken bij voor nalevingsdoeleinden.

Conforme klantgesprekken gemakkelijk gemaakt

Leg berichten en metagegevens vast op zakelijke en persoonlijke telefoons op de achtergrond (“Native Mode”) of via een zakelijke app van derden (“Governed Mode”).

Beheer gesprekslogboeken voor verbeterde beveiliging en bedieningsgemak

Krijg toegang tot gecodeerde gesprekslogboeken, configureerbare bewaarperioden voor gegevens en afstemming van logboeken.

Ingebouwde integraties met compliancesystemen van derden

Exporteer gesprekslogboeken via kant-en-klare integraties (EML, SMTP/SFTP, XML) met toonaangevende archiverings- en bewakingssystemen of gebruik onze standaard REST API's.

Quality monitoring voor financiële instellingen

Bij financiële instellingen wordt vaak naast voice logging ook gebruik gemaakt van quality monitoring. Quality monitoring ligt in het verlengde van voice logging. Bij quality monitoring worden de opgenomen gesprekken inzet voor de coaching en training van medewerkers. Screen recording en CRM/ERP integratie bieden hierbij een extra dimensie door achterliggende processen en applicatiegebruik inzichtelijk te maken. Om ook de relatie met klanttevredenheid en klantbeleving te kunnen leggen kan de quality monitoring oplossing uitgebreid worden met customer feedback modules.

Financiële instellingen passen interaction analytics toe als onderdeel van compliance en big data strategie: het verzamelen, analyseren en distribueren van de informatie uit alle multi-channel klantcontact (telefoon, e-mail, chat, social media). Met interaction analytics kunnen organisaties gedragingen en intenties real-time extraheren en kwantificeren, uit oogpunt van:

  • Compliance wet- en regelgeving
  • Sales/marketing en business intelligence
  • Klanttevredenheid
  • Procesoptimalisatie en kostenreductie
  • Medewerker performance

Inisghts Analytics

De basis voor transcriptie en compliance analytics

De Insights Analytics module is ontworpen om organisaties te voorzien van een breed scala aan analyse mogelijkheden. Transcriptie en analyse van klantinteracties op compliance en andere thema's.

Meer informatie over onze oplossingen voor financiële instellingen

Heeft u interesse in de communicatie oplossingen van Bumicom en bent u benieuwd wat Bumicom voor uw financiële instelling kan betekenen? Neem direct contact op. We bespreken graag welke oplossingen Bumicom uw financiële instelling kan bieden.