Service & support

Spraakanalyse

Spraakanalyse van Bumicom

Bumicom biedt uw contact center of call center spraakanalyse oplossingen met gebruik van Nexidia spraakanalyse software. Met de spraakanalyse software van Nexidia is het mogelijk om snel, accuraat en op gestructureerde wijze opgenomen klantinteracties volledig te analyseren.

Bij contact centers is telefonie (spraak) het belangrijkste communicatiekanaal is tussen de klanten en medewerkers van het contact center of call center. Steeds meer klantcontact organisaties zetten spraakanalyse (speech analytics software) in om telefoongesprekken (en e-mail en chat) te analyseren en om waarde uit de inhoud van deze telefonische klantcontacten te halen.

Spraakanalyse gebruiken

De inzet van spraakanalyse biedt organisaties antwoord op vragen zoals:

  • Hoe verhogen we klanttevredenheid?
  • Hoe maken we onze dienstverlening efficiënter?
  • Hoe verbeteren we kennis van klanten en markten?
  • Waarmee monitoren we trends?
  • Waar beginnen we?

Interaction Analytics Bumicom spraakanalyse oplossingen

Bumicom Interaction Analytics biedt een unieke combinatie van spraakanalyse technologie en spraakanalyse methodiek waarmee de contact center en call center organisaties waardevolle informatie kunnen destilleren uit telefoongesprekken (telefonische klantcontacten). De redenen voor toepassing van spraakanalyse verschillen per organisatie.

Waarom spraakanalyse toepassen

  • Het analyseren en optimaliseren van de Customer Journey (multi-channel)
  • Het analyseren van Call Reasons
  • Het analyseren van talk time en non-talk time
  • Het analyseren van herhaalverkeer
  • Het analyseren van sentiment
  • Het verhogen van klanttevredenheid
  • Het optimaliseren van processen
  • De reductie van kosten
  • De verhoging van omzet
  • Het signaleren van compliance overtredingen
  • Het effectief coachen van medewerkers
  • Het verzamelen van relevante Business Intelligence

Nexidia spraakanalyse - Neural Phonetic Speech Analytics™

Nexidia spraakanalyse bestaat uit Neural Phonetic Speech Analytics™ en combineert de kracht van Large Vocabulary Continuous Speech Recognition "LVSR" (speech-to–text) en Phonetic Indexing voor een zo groot mogelijke nauwkeurigheid bij spraakanalyses.

Alle telefoongesprekken kunnen beluisterd worden aan de hand van zoekopdrachten. Dit is een andere benadering dan het Speech-to-Text principe waarbij het succes van het systeem afhangt van de accuraatheid van het woordenboek en de transcriptie. Woorden uit gesprekken kunnen gecombineerd worden met metadata en hierover kan gerapporteerd worden. Hierdoor is het mogelijk om verbanden te leggen tussen kwantitatieve parameters (bijvoorbeeld gesprektijd en holdtijd) en kwalitatieve parameters (bijvoorbeeld uitingen van klanten over onderwerpen zoals uw website). Door alle telefonische klantcontacten automatisch te analyseren worden Acionable Insights verkregen en weet u precies waar de verbetermogelijkheden voor uw organisatie zich bevinden.

Telefonisch klantcontact analyseren met spraakanalyse software

Door met spraakanalyse klantcontact te analyseren worden inzichten verkregen om uw organisatie te verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verbeteren van de website, processen, producten en diensten maar ook aan het verbeteren van het gedrag en de effectiviteit van medewerkers. Dit draagt uiteindelijk bij aan het bewerkstelligen van aangename klantreizen en positieve klantbelevingen die resulteren in loyale en tevreden klanten.

Met spraakanalyse het verbeterproces monitoren

Met Interaction Analytics spraakanalyse kan continu het effect van de doorgevoerde verbeteracties gemeten worden.

  • Zijn er minder klachten?
  • Zijn er meer complimenten?
  • Stijgt het behoud?
  • Verbetert de cross- en upsell?
  • Leiden de bedrijfsaanpassingen tot een verhoging van de omzet en reductie van kosten?

Dit soort vragen zijn snel, makkelijk en nauwkeurig te beantwoorden met Interaction Analytics spraakanalyse. De toepassingen van Interaction Analytics zijn zo breed als de geest rijkt. Bijna elke denkbare hypothese kan betrekkelijk snel getoetst worden. Bijvoorbeeld op het gebied van compliancy, marketing en kwaliteit van processen.

Wat is er nodig om spraakanalyse te gebruiken

Om spraakanalyse in te zetten zijn er een aantal zaken nodig zoals:

  • opgenomen telefoongesprekken (voice logging) in een leesbaar formaat inclusief metadata
  • eventuele aanvullende data zoals CRM data, NPS scores en dergelijke
  • IT voorzieningen
  • organisatorische voorzieningen
  • verbeterproces, change management
  • regie

En real-time spraakanalyse vergt real-time audio van de telefoongesprekken van de medewerkers.  

Meer informatie over spraakanalyse

Wilt u Interaction Analytics spraakanalyse inzetten voor uw organisatie? Neem contact op voor meer informatie of een demo. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe Bumicom u de best mogelijke spraakanalyse oplossing kan bieden.

Spraakanalyse

Spraakanalyse van Bumicom

Bumicom biedt uw contact center of call center spraakanalyse oplossingen met gebruik van Nexidia spraakanalyse software. Met de spraakanalyse software van Nexidia is het mogelijk om snel, accuraat en op gestructureerde wijze opgenomen klantinteracties volledig te analyseren.

Bij contact centers is telefonie (spraak) het belangrijkste communicatiekanaal is tussen de klanten en medewerkers van het contact center of call center. Steeds meer klantcontact organisaties zetten spraakanalyse (speech analytics software) in om telefoongesprekken (en e-mail en chat) te analyseren en om waarde uit de inhoud van deze telefonische klantcontacten te halen.

Spraakanalyse gebruiken

De inzet van spraakanalyse biedt organisaties antwoord op vragen zoals:

  • Hoe verhogen we klanttevredenheid?
  • Hoe maken we onze dienstverlening efficiënter?
  • Hoe verbeteren we kennis van klanten en markten?
  • Waarmee monitoren we trends?
  • Waar beginnen we?

Interaction Analytics Bumicom spraakanalyse oplossingen

Bumicom Interaction Analytics biedt een unieke combinatie van spraakanalyse technologie en spraakanalyse methodiek waarmee de contact center en call center organisaties waardevolle informatie kunnen destilleren uit telefoongesprekken (telefonische klantcontacten). De redenen voor toepassing van spraakanalyse verschillen per organisatie.

Waarom spraakanalyse toepassen

  • Het analyseren en optimaliseren van de Customer Journey (multi-channel)
  • Het analyseren van Call Reasons
  • Het analyseren van talk time en non-talk time
  • Het analyseren van herhaalverkeer
  • Het analyseren van sentiment
  • Het verhogen van klanttevredenheid
  • Het optimaliseren van processen
  • De reductie van kosten
  • De verhoging van omzet
  • Het signaleren van compliance overtredingen
  • Het effectief coachen van medewerkers
  • Het verzamelen van relevante Business Intelligence

Nexidia spraakanalyse - Neural Phonetic Speech Analytics™

Nexidia spraakanalyse bestaat uit Neural Phonetic Speech Analytics™ en combineert de kracht van Large Vocabulary Continuous Speech Recognition "LVSR" (speech-to–text) en Phonetic Indexing voor een zo groot mogelijke nauwkeurigheid bij spraakanalyses.

Alle telefoongesprekken kunnen beluisterd worden aan de hand van zoekopdrachten. Dit is een andere benadering dan het Speech-to-Text principe waarbij het succes van het systeem afhangt van de accuraatheid van het woordenboek en de transcriptie. Woorden uit gesprekken kunnen gecombineerd worden met metadata en hierover kan gerapporteerd worden. Hierdoor is het mogelijk om verbanden te leggen tussen kwantitatieve parameters (bijvoorbeeld gesprektijd en holdtijd) en kwalitatieve parameters (bijvoorbeeld uitingen van klanten over onderwerpen zoals uw website). Door alle telefonische klantcontacten automatisch te analyseren worden Acionable Insights verkregen en weet u precies waar de verbetermogelijkheden voor uw organisatie zich bevinden.

Telefonisch klantcontact analyseren met spraakanalyse software

Door met spraakanalyse klantcontact te analyseren worden inzichten verkregen om uw organisatie te verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verbeteren van de website, processen, producten en diensten maar ook aan het verbeteren van het gedrag en de effectiviteit van medewerkers. Dit draagt uiteindelijk bij aan het bewerkstelligen van aangename klantreizen en positieve klantbelevingen die resulteren in loyale en tevreden klanten.

Met spraakanalyse het verbeterproces monitoren

Met Interaction Analytics spraakanalyse kan continu het effect van de doorgevoerde verbeteracties gemeten worden.

  • Zijn er minder klachten?
  • Zijn er meer complimenten?
  • Stijgt het behoud?
  • Verbetert de cross- en upsell?
  • Leiden de bedrijfsaanpassingen tot een verhoging van de omzet en reductie van kosten?

Dit soort vragen zijn snel, makkelijk en nauwkeurig te beantwoorden met Interaction Analytics spraakanalyse. De toepassingen van Interaction Analytics zijn zo breed als de geest rijkt. Bijna elke denkbare hypothese kan betrekkelijk snel getoetst worden. Bijvoorbeeld op het gebied van compliancy, marketing en kwaliteit van processen.

Wat is er nodig om spraakanalyse te gebruiken

Om spraakanalyse in te zetten zijn er een aantal zaken nodig zoals:

  • opgenomen telefoongesprekken (voice logging) in een leesbaar formaat inclusief metadata
  • eventuele aanvullende data zoals CRM data, NPS scores en dergelijke
  • IT voorzieningen
  • organisatorische voorzieningen
  • verbeterproces, change management
  • regie

En real-time spraakanalyse vergt real-time audio van de telefoongesprekken van de medewerkers.  

Meer informatie over spraakanalyse

Wilt u Interaction Analytics spraakanalyse inzetten voor uw organisatie? Neem contact op voor meer informatie of een demo. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe Bumicom u de best mogelijke spraakanalyse oplossing kan bieden.

Om bepaalde functionaliteiten zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.


Meer informatie