Speech analytics

Speech analytics

Telefonisch klantcontact analyseren met speech analytics

Met speech analytics is het mogelijk om telefonisch klantcontact te analyseren. Telefonisch klantcontact biedt een schat aan informatie. Wat klanten aan de telefoon vertellen is van grote waarde. Maar hoe haal je de waarde uit al het telefonisch klantcontact als het om honderden, duizenden telefoongesprekken gaat?

Met speech analytics is het mogelijk om telefonisch klantcontact te analyseren op allerlei onderwerpen. Call reasons, KPI's, sentiment, non-talk en uitingen van de klant. Met speech analytics software van Bumicom analyseert u snel en eenvoudig alle telefoongesprekken.

Speech analytics voor de analyse van telefonisch klantcontact

Telefoongesprekken analyseren met speech analytics software

Speech analytics voor de analyse van telefonisch klantcontact

Speech analytics maakt het eenvoudig mogelijk om alle opgenomen telefoongesprekken (opgenomen met een voice logging systeem) te analyseren en biedt contact center organisaties waardevolle informatie zoals:

  • call reasons
  • sentiment
  • non-talk, stilte tijd in telefoongesprekken
  • herhaal verkeer
  • agent performance (automatische quality monitoring)
  • marketing effectivitieit
  • klanttevredenheid, voice of the customer
  • concurrentie
  • compliance

Automatische quality monitoring met speech analytics

Pas speech analytics toe om quality monitoring te automatiseren

Speech analytics biedt contact center en organisatie waardevolle informatie en kan ook ingezet worden om quality monitoring te automatiseren. Met speech analytics quality monitoring worden 100% van de telefoongesprekken automatisch geanalyseerd op KPI's die iets zeggen over de agent performance. De supervisor/teamleider/coach hebben zien direct welke agenten op welke KPI's coaching of training behoeven. De analyse is objectief en elke keer langs de zelfde meetlat. Er is meer tijd voor coaching en er is snel zicht of dit leidt tot de gewenste trend. 

Automatische quality monitoring met speech analytics

Wat is Neural Phonetic Speech Analytics™

Nexidia (interaction analytics) speech analytics bestaat uit Neural Phonetic Speech Analytics™ en combineert de kracht van Large Vocabulary Continuous Speech Recognition "LVSR" (speech-to–text) en Phonetic Indexing voor een zo groot mogelijke nauwkeurigheid bij spraakanalyses. 

Tijdens een demo bieden we de mogelijkheid om nader kennis te maken met deze oplossing.

Klantcontact analyse

Speech analytics toepassen om klantcontact te analyseren

Met speech analytics kan continu het effect van de doorgevoerde verbeteracties genalyseerd worden zoals:

  • daalt de non-talk tijd
  • verhoging van het sentiment
  • reductie van het herhaalverkeer
  • reductie van het aantal klachten
  • verhoging van cross- en upsell
  • verlaging van churn
  • compliance consistent

Customer Survey Analyse met de inzet van Speech Analytics

De klant laat in het telefoongesprek veel weten over de ervaring met het bedrijf. Hoe ervaren zij de producten, dienstverlenging, processen en medewerkers. Speech analytics is een krachtige customer survey tool. Het is niet langer nodig om klanten te vragen mee te werken aan een customer survey. 

Met speech analytics verkrijgt u inzichten over 100% van de klantcontacten. Bij een customer survey blijft de response beperkt (gemiddeld tussen de 0,5% tot 6%). Uit de analyses met speech analyses worden actionable insights verkregen die meetbaar zijn en helpen bij het optimaliseren van de klantreis.

Customer survey analyse met de inzet van speech analytics

Meer informatie over speech analytics software

Wilt u speech analytics inzetten voor uw klantcontact organisatie? Neem contact op met Bumicom, de speech analytics leverancier, voor Meer informatie of een demo. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe Bumicom u de best mogelijke speech analytics oplossing kan bieden.

Speech analytics

Speech analytics

Telefonisch klantcontact analyseren met speech analytics

Met speech analytics is het mogelijk om telefonisch klantcontact te analyseren. Telefonisch klantcontact biedt een schat aan informatie. Wat klanten aan de telefoon vertellen is van grote waarde. Maar hoe haal je de waarde uit al het telefonisch klantcontact als het om honderden, duizenden telefoongesprekken gaat?

Met speech analytics is het mogelijk om telefonisch klantcontact te analyseren op allerlei onderwerpen. Call reasons, KPI's, sentiment, non-talk en uitingen van de klant. Met speech analytics software van Bumicom analyseert u snel en eenvoudig alle telefoongesprekken.

Speech analytics voor de analyse van telefonisch klantcontact

Telefoongesprekken analyseren met speech analytics software

Speech analytics voor de analyse van telefonisch klantcontact

Speech analytics maakt het eenvoudig mogelijk om alle opgenomen telefoongesprekken (opgenomen met een voice logging systeem) te analyseren en biedt contact center organisaties waardevolle informatie zoals:

  • call reasons
  • sentiment
  • non-talk, stilte tijd in telefoongesprekken
  • herhaal verkeer
  • agent performance (automatische quality monitoring)
  • marketing effectivitieit
  • klanttevredenheid, voice of the customer
  • concurrentie
  • compliance

Automatische quality monitoring met speech analytics

Pas speech analytics toe om quality monitoring te automatiseren

Speech analytics biedt contact center en organisatie waardevolle informatie en kan ook ingezet worden om quality monitoring te automatiseren. Met speech analytics quality monitoring worden 100% van de telefoongesprekken automatisch geanalyseerd op KPI's die iets zeggen over de agent performance. De supervisor/teamleider/coach hebben zien direct welke agenten op welke KPI's coaching of training behoeven. De analyse is objectief en elke keer langs de zelfde meetlat. Er is meer tijd voor coaching en er is snel zicht of dit leidt tot de gewenste trend. 

Automatische quality monitoring met speech analytics

Wat is Neural Phonetic Speech Analytics™

Nexidia (interaction analytics) speech analytics bestaat uit Neural Phonetic Speech Analytics™ en combineert de kracht van Large Vocabulary Continuous Speech Recognition "LVSR" (speech-to–text) en Phonetic Indexing voor een zo groot mogelijke nauwkeurigheid bij spraakanalyses. 

Tijdens een demo bieden we de mogelijkheid om nader kennis te maken met deze oplossing.

Klantcontact analyse

Speech analytics toepassen om klantcontact te analyseren

Met speech analytics kan continu het effect van de doorgevoerde verbeteracties genalyseerd worden zoals:

  • daalt de non-talk tijd
  • verhoging van het sentiment
  • reductie van het herhaalverkeer
  • reductie van het aantal klachten
  • verhoging van cross- en upsell
  • verlaging van churn
  • compliance consistent

Customer Survey Analyse met de inzet van Speech Analytics

De klant laat in het telefoongesprek veel weten over de ervaring met het bedrijf. Hoe ervaren zij de producten, dienstverlenging, processen en medewerkers. Speech analytics is een krachtige customer survey tool. Het is niet langer nodig om klanten te vragen mee te werken aan een customer survey. 

Met speech analytics verkrijgt u inzichten over 100% van de klantcontacten. Bij een customer survey blijft de response beperkt (gemiddeld tussen de 0,5% tot 6%). Uit de analyses met speech analyses worden actionable insights verkregen die meetbaar zijn en helpen bij het optimaliseren van de klantreis.

Customer survey analyse met de inzet van speech analytics

Meer informatie over speech analytics software

Wilt u speech analytics inzetten voor uw klantcontact organisatie? Neem contact op met Bumicom, de speech analytics leverancier, voor Meer informatie of een demo. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe Bumicom u de best mogelijke speech analytics oplossing kan bieden.

Om bepaalde functionaliteiten zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.


Meer informatie