speech_analytics_for_contact_centers

Service & support

Tekstanalyse

Tekstanalyse voor de analyse van tekst

Tekstanalyse voor de analyse van chat, webchat, e-mail en alle andere tekstbronnen

Wanneer een organisatie haar klanten de mogelijkheid biedt om via een tekstueel klantcontact kanaal contact op te nemen, is het interessant om dit kanaal te analyseren. Met tekstanalyse kan tekst van elk type tekstuele klantcontact kanaal geanalyseerd worden. Bumicom biedt tekstanalyse oplossingen voor asynchrone communicatie zoals Instant Messaging en synchrone communicatie zoals chat en webchat. 

Klantcontact via Instant Messaging (IM) of chats en webchats wordt vaak geregistreerd en bevat waardevolle informatie voor uw organisatie. Klantcontact via IM en chat is een interessant klantcontact kanaal en het biedt uw organisatie voordelen om de chats te analyseren binnen één analyse platform. Hét analyse platform voor tekstueel klantcontact is Nexidia interaction analytics. Met Nexia interaction analytics beschikt u over analytics over alle klantcontact kanelen, spraakanalyse en tekstanalyse in één. 

Tekstanalyse van synchrone en asynchrone chat recording  

Tekstueel klantcontact analyseren met tekstanalyse

In Contact Centers wordt het klantcontact over verschillende klantcontact kanalen afgehandeld. Zo heeft de klant de keuze om haar vragen te stellen via Instant Messaging zoals via Facebook Messenger. De inhoud van de chats is interessant om te analyseren en kan waardevolle informatie opleveren voor uw organisatie. Het kan bijvoorbeeld zeer waardevol zijn voor uw organisatie om de onderwerpen, veel voorkomende vragen, kwaliteit van de chats te achterhalen. Daarnaast is het zeer interessant om communicatie van agenten en geschikte kanalen per onderwerp te analyseren. Hierdoor ziet uw organisatie verbetermogelijkheden door bijvoorbeeld andere klantkanalen in te zetten voor bepaalde onderwerpen ten behoeve van de efficiëntie en worden verbetermogelijkheden voor bijvoorbeeld chatbots duidelijk.

Met tekstanalyse verkrijgt u snel en makkelijk Actionable Insights en Foresights voor optimalisatie van: 

  • Klantbeleving 
  • Sales 
  • Klantbehoud 
  • Producten 
  • Compliance 
  • De operatie 
  • Marketingacties 
  • Sentiment 

Continu analyseren en monitoren van klantcontact met tekstanalyse

Spraakanalyse in combinatie met tekstanalyse voor mulitchannel klantcontact analyse

Het continu analyseren en monitoren van de voor u belangrijke KPI’s en word clouds geven u inzicht. Direct inspelen op een mogelijk nieuw issue kan getoetst worden door een ad-hoc analyse uit te voeren.  

Meer informatie over tekstanalyse

Wilt u meer informatie over de tekstanalyse oplossingen die Bumicom biedt? Neem contact met ons op. We bespreken graag met u hoe we u van dienst kunnen zijn en hoe we u de best mogelijke tekstanalyse oplossing kunnen bieden.